MARIJAMPOLĖS MEILĖS LUKŠIENĖS ŠVIETIMO CENTRAS

PROJEKTAS „KŪRYBINĖS PARTNERYSTĖS“ ĮKVEPIA

Projektas „Kūrybinės partnerystės“ įkvepia

Vida Bartninkienė, Marijampolės mokyklos – daugiafunkcio centro mokytoja metodininkė

 

Jau nuo 2012 m. spalio mėnesio Marijampolės mokykloje – daugiafunkciame centre vykdomas projektas „Kūrybinės partnerystės“. Šį projektą inicijuoja Švietimo ir mokslo ministerija. Projektą įgyvendina Ugdymo plėtotės centras. „Kūrybinių partnerysčių“ projektas įdomus, svarbus ir patrauklus tuo, kad tai kūrybiško mokymosi programa, inicijuojanti pokyčius Lietuvos mokyklose.

Įvairių sričių kūrybos atstovai ateina dirbti į Lietuvos mokyklas ir kartu su mokytojais ir mokiniais vykdo įvairias kūrybiškas veiklas.

Projekto veiklos buvo kruopščiai planuojamos. Numatomų veiklų tikslas yra vienyti mokinius bendrai kūrybiškai veiklai, kurių metu mokymasis taptų patraukliu, įdomiu, motyvuojančiu procesu.

Jau pats pirmasis projekto pedagogų komandos susitikimas su kūrybos agente Akvile Buitvydaite paliko malonų įspūdį. Agentė pristatė „Kūrybinių partnerysčių“ programą, palinkėjo aktyvumo, kūrybiškumo. Įdomus, uždegantis ir šiltas buvo ir pirmasis kūrybos agentės susitikimas su projekto tiksline grupe – trečios klasės mokiniais bei jų mokytoja Jūrate Olbergiene.

Maloniai nustebinti mokiniai pasipuošė Akvilės padovanotomis rankų darbo apyrankėmis. Agentė kartu su trečiokais pynė draugystės ir pažinties tinklą. Mokiniai mokėsi geriau pažinti draugus, stebėti ir rasti savo panašumus ir skirtumus. Kiekvienas savaip nupiešė savo svajonių mokyklą.

Ne mažiau nei pažintis su kūrybos agente, maloni ir įdomi tiek moksleiviams, tiek pedagogams buvo pažintis su kuriančiu praktiku – geologu Simonu Saarmann. Kurėjas drauge su mokiniais ir mokytojais įgyvendina kūrybiškumo projektą „Pažinti žemę – pažinti mažą akmenėlį, save ir visą pasaulį.“

Kuriantis praktikas Simonas su mokiniais atliko įvairias veiklas: ,,Kristalų auginimas“, „Svogūnų auginimas“, kūrė televizijos laidą „Kaip dažysime sieną“, atliko eksperimentą „Kalnų raukšlėjimasis“, žaidė.

Marijampolės regione projektą kuruoja kuratorė Erika Samulė, o 4-os klasės mokytoja Asta Juškauskienė kuruoja projektą mokykloje. Visą projekto pedagogų komandą globoja ir nuoširdžiai rūpinasi projekto vykdymu pavaduotoja ugdymui Ona Margelevičienė. Projekte dalyvauja pradinių ir lavinimo klasių mokytojos ir socialinės pedagogės.

Pastebėjome, kad tiek projekto agentė Akvilė Buitvydaitė, tiek kuriantis praktikas Simonas Saarmann, dirbdami su mokiniais ir pedagogais stengėsi kūrybiškai išnaudoti mokyklos erdves, keisti veiklų aplinkas. Stengėsi sukurti tokią aplinką, kuri nevaržytų mokinių ir pedagogų, suteiktų galimybę laisvai reikšti savo nuomonę, mintis, teikti pastebėjimus, siūlymus, idėjas, nebijotų galvoti “kitaip“. Dauguma veiklų neapsiėjo be žaidimų, kuriuos mokiniai ypač mėgsta. Kiekvieną susitikimą pradėdavo naujove, intriga, netikėtumu, teigiamų emocijų sužadinimu.

Kūrybiškas įvedimas į veiklą kelia mokinių smalsumą, žingeidumą, susidomėjimą veikla. Motyvuoja, skatina aktyviai dalyvauti veikloje, tyrinėti, ieškoti ir atrasti. Agentė Akvilė sesiją su pedagogais pradėjo apšilimo pratimu „Vidinė orų prognozė'“. Netikėta ir įdomu buvo savo nuotaiką, savijautą nusakyti meteorologijos terminais.

Mokyklos pedagogai pasinaudojo šia idėja organizuodami renginį, skirtą Žemės dienai paminėti. Pedagogai, dalyvaujantys šiame projekte, mokosi kūrybiškai mąstyti, sieti praktinę veiklą su įgytomis žiniomis, motyvuojami kūrybiškai organizuoti ugdymo procesą, kuris atneštų abipusę sėkmę mokiniams ir pedagogams.