MARIJAMPOLĖS MEILĖS LUKŠIENĖS ŠVIETIMO CENTRAS

,,Kūrybinių partnerysčių“ programa Marijampolės apskrities mokyklose

Jau trečias ruduo, kai Lietuvos mokytojai, moksleiviai, jų tėvai ir daugelis kitų žmonių girdi pavadinimą ,,Kūrybinės partnerystės“. Šis projektas, kai į mokyklas tam tikram laikotarpiui atvyksta dirbti jauni įvairių profesijų žmonės, jau tampa visuotiniu reiškiniu, nes vis daugiau mokyklų įsilieja į ,,kūrybininkų“ būrį, vis dažniau išgirstame, kad kūryba yra laisvojo ugdymo paradigmos dalis ir būtina sėkmingos vaiko raidos sąlyga. Tad norėdami pasidalinti patirtimi dirbant su šiuo projektu spalio 30 d. į Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centrą, kuris yra šio Ugdymo plėtotės centro vykdomo projekto partneris, sugužėjo apskrities mokyklų – dalyvavusių, dalyvaujančių ir dalyvausiančių ,,Kūrybinių partnerysčių“ projekte – atstovai. Vyko seminaras ,,Kūrybinės partnerystės: bendradarbiavimo su kūrybiniais partneriais mokykloje galimybės ir patirtis“.

Projekte dalyvaujančios mokyklos skirstomos į ,,Tyrinėjančias“ bei ,,Pokyčių“. Pirmosiose dirbama su mažesne grupele vaikų ir stengiamasi orientuotis į vienos ar kelių mokykloje esančių problemų sprendimo būdus, o antrosiose darbų apimtys padidėja, kūrybinių profesijų atstovų padaugėja, tad darbas su mokiniais tampa įvairesnis, atsiranda daugiau kūrybinio darbo galimybių. Keturios Marijampolės apskrities mokyklos - Marijampolės Jono Totoraičio pagrindinė mokykla, Vilkaviškio rajono Virbalio vidurinė mokykla, Šakių rajono Griškabūdžio gimnazija bei Kalvarijos savivaldybės Jungėnų pagrindinė mokykla - jau baigė dviejų metų dalyvavimą ,,Kūrybinėse partnerystėse“, o Šakių rajono Gelgaudiškio pagrindinė mokykla nusprendė ir trečius metus bendradarbiauti su kūrybos partneriais. Dar trys mokyklos - Vilkaviškio rajono Alvito ir Kazlų Rūdos savivaldybės Antanavo pagrindinės mokyklos bei Marijampolės ,,Žiburėlio“ mokykla – daugiafunkcis centras dalyvavo ,,Tyrinėjančių mokyklų“ etape, pirmosios dvi 2013 – 2014 m. m. dalyvaus ,,Pokyčių mokyklos“ etape.

Seminaro įžangos žodį tarė Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centro direktorė Meilutė Apanavičienė. Ji nuoširdžiai pasidžiaugė, kad gausėja ,,Kūrybinių partnerysčių“ dalyvių būrys (šiemet prie Marijampolės regiono ,,kūrybininkų“ prisijungia dar keletas mokyklų ), taip pat padėkojo dalyvavusių mokyklų administracijos atstovams, kurių didžioji dalis entuziastingai palaikė šį projektą, bei įteikė jiems padėkos raštus. Tuomet projekte dalyvavę pedagogai bei kai kurių mokyklų komandos pristatė 2012 – 2013 m. m. ,,Kūrybinių partnerysčių“ projektų rezultatus, pasidžiaugė gerais ir pavykusiais darbais bei pasidalino nuoskaudomis dėl vienokių ar kitokių nesėkmių.

Pristatymo metu buvo išgirsta daug metodinių patarimų, pamatyta daug vaizdo medžiagos, kuri neabejotinai naudinga visoms dalyvavusioms ir dalyvausiančioms mokykloms. Štai Griškabūdžio gimnazija, Gelgaudiškio pagrindinė mokykla, Marijampolės ,,Žiburėlio“ mokykla – daugiafunkcis centras pristatė pakeistas mokyklos erdves, kurios nuotaikingai ir nenuobodžiai kviečia mokytis ir pažinti: Atsirado mokymuisi skirtas autobusas, gražiai vaikų išpieštos sienos, pristatančios mokomųjų dalykų kabinetus ar pačių mokinių svajones. Griškabūdžio gimnazijoje netgi įkurta firma stikis.lt, kuri gamino ir platino lipdukus. Antanavo pagrindinės mokyklos projektas savo miesteliui padovanojo muziejų po atviru dangumi, kuriame trumpai, bet įdomiai pristatomi įvairūs objektai, pavyzdžiui, vanduo ar elektros stulpas. Jungėnų pagrindinė mokykla gali pasidžiaugti sukurtu ir išleistu DVD ,,Videopamokos. Šviesos greičiu“, Marijampolės Jono Totoraičio pagrindinė mokykla pristatė dalyvavusių projekte šeštokų knygas, kurios atspindėjo projektą ,,Istorija mene“, Virbalio vidurinė mokykla supažindino su Nuplaukbačio šalimi, skirta mokytis tiksliųjų ir gamtos mokslų. Alvito pagrindinės mokyklos mokytoja pasidžiaugė sukurtomis komiksų knygelėmis, padėsiančiomis mokytis užsienio kalbų, bei susirinkusiems pristatė dar gana naują Pecha kucha mokymo metodą, kuris padeda mintis išreikšti vaizdiniais, paveikslėliais bei nuotraukomis. Aišku, paminėtų projektų ir darbų buvo žymiai daugiau, mokytojai turėjo galimybę pasidalinti mintimis, vieni kitiems užduoti klausimus, sužinoti, kaip galima realizuoti įvairias idėjas.

Taip pat būtina paminėti, kad visi projekto darbai buvo skirti didinti moksleivių mokymosi motyvaciją, ypač mokantis tiksliųjų ir gamtos mokslų, skatinti bendradarbiavimą, mažinti socialinę atskirtį, padėti įgyti drąsos ar mokyti laisvai reikšti savo nuomonę. Projekto metu daugelis moksleivių realizavo savo poreikį piešti, šokti, vaidinti ar paprasčiausiai kurti gyvenimą tokį, kokį tiesiog jaučia širdimi. Mokytojams tai buvo puiki galimybė pagerinti tarpusavio santykius su mokiniais, dirbti komandoje su kolegomis. Tačiau būta ir šiokių tokių nesklandumų, nerealizuotų lūkesčių ir vilčių. Pastebėta, kad darbo projekte metu būtina aiškiai apibrėžti visų dalyvaujančių pareigas, laikytis rekomenduojamų laiko normų bei labai atsakingai pasirinkti dalyvaujančių moksleivių tikslinę grupę. Vis dėlto visų dalyvavusiųjų projekte nuomonė buvo vieninga: ,,Dalyvauti tikrai verta, nes nuovargį ir nesklandumus atperka mokinių akys, šypsenos ir džiaugsmas pamačius darbo rezultatą“.

Taigi ,,Kūrybinės partnerystės“ įgauna pagreitį, o šį projektą simbolizuojantis ženklas atsiranda ant vis daugiau mokyklų durų. Juk kūryba ir kūrybingumas - tai gebėjimas realizuoti savo pomėgius, gebėjimus, tai laisvė pažinti ir kurti. Juk tik laisvai mąstantis ir kuriantis moksleivis yra nuolat besikeičiančio pasaulio ateities garantas.

 

Inga Kardauskienė, Vilkaviškio rajono Virbalio vidurinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė