MARIJAMPOLĖS MEILĖS LUKŠIENĖS ŠVIETIMO CENTRAS

INFORMACIJA APIE SVARBIAUSIUS ĮVYKIUS IR ARTIMIAUSIUS PLANUS

Informacija apie svarbiausius įvykius ir artimiausius planus

Intensyvios veiklos periodas

Sulig pavasariu, prasidėjusios kūrybiškos pamokos, bendradarbiaujant kūrėjams ir mokytojams, vyksta 50-tyje „Tyrinėjančių mokyklų“, o 30-tyje antrus metus programoje dalyvaujančių „Pokyčių mokyklų“ į projektinę veiklą įtraukiama platesnė mokyklos bendruomenė. Mokytojai mokosi savo darbo vietose, drauge su kūrėjais ieško būdų, eksperimentuoja, kaip sudominti ir įtraukti moksleivius, dalinasi patirtimi ir iššūkiais su kolegomis, kaip dirbti kūrybiškai, nebijoti klysti, greitai persiorientuoti ir išdėstyti medžiagą.

„Kūrybinių partnerysčių“ komanda jau nuo šios savaitės pradeda lankyti mokyklas. Drauge su projekto bendradarbiais iš Jungtinės karalystės Paul Collard, Diane Fisher- Naylor bei 9 regionų partneriais tyrinėsime, stengsimės betarpiškai susipažinti ir iš arti pamatyti, kokie procesai ir pokyčiai vyksta mokyklose, kaip mokytojams ir administracijai sekasi bendradarbiauti su kūrėjais, įtraukti kūrybines veiklas ir praturtinti mokymąsi. Sieksime palaikyti ir padėti drauge spręsti iškilusius sunkumus. Vizitai į mokyklas – vienas iš projektų mokyklose kokybės užtikrinimo elementų.

Tuo pačiu metu projekto komanda planuoja ateinančiuosius mokslo metus ir rengiasi pakviesti naujų kūrėjų bei mokslininkų į „Kūrybinių partnerysčių“ programą. Netrukus susidomėję kūrėjai galės registruotis į informacinius seminarus , kurie vyks 6 Lietuvos miestuose balandžio 5 - 17 dienomis:

http://www.kurybinespartnerystes.lt/kurybines_partnerystes_kviecia_prisijungti_kuriancius_praktikus-605


Be to, balandžio pradžioje bus skelbiama jau trečia nacionalinė atranka mokykloms 2013 – 2014 m. m. dalyvauti „Kūrybinių partnerysčių“ projekte. Siekiama paskatinti prie projekto jungtis mokyklas iš tų savivaldybių, kuriose dar nebuvo įgyvendinta „Kūrybinių partnerysčių“ programa.


Plečiamas bendradarbiavimas gilina supratimą

Tęsiant vaisingą bendradarbiavimą su vienu iš devynių „Kūrybinių partnerysčių“ regioninių partnerių – Lietuvos edukologijos universitetu (LEU), užmegzti ryšiai su Lietuvos psichologų sąjunga. Kovo 22 d. LEU vyksiančioje tarptautinėje mokslinėje praktinėje konferencijoje „Psichologas ir įtraukiantis ugdymas“, kūrybinių dirbtuvių „Kūrybiškas mokymasis – atradimų galimybės mokiniams, mokytojams, psichologams" metu bus pristatyta „Kūrybinių partnerysčių“ patirtis bei įžvalgos.


Dalyvaujame konferencijose ir mokymuose

Didžiulės susidomėjimo sulaukė vasario pabaigoje Vilniuje viešėjusio afganų – britų rašytojo, Maroke gyvenančio Tahiro Shaho kūrybinės dirbtuvės „Kūrybinių partnerysčių“ kūrėjams apie pasakojimo / naratyvo / siužeto vystymą. Pasaulinio garso rašytojo vedamas išskirtines kūrybines dirbtuves padėjo suorganizuoti Britų tarybos biuras Lietuvoje, o daugiau nei pusantros valandos trukusį užsiėmimo vaizdo įrašą „Kūrybinių partnerysčių“ socialinio tinklo Youtube.com paskyroje pamatė rekordinis žiūrovų skaičius.

http://youtu.be/Da5K2mXtkpQ


Vienas ryškiausių prasidedančio pavasario renginių, neabejotinai, buvo Nacionalinis švietimo lyderystės forumas 2013 „Švietimo lyderiai atnaujina Lietuvą“, kuriame, Ugdymo plėtotės centro vykdomo „Kūrybinių partnerysčių“ projekto komanda, pasitelkusi mokytojus bei kūrėjus, vedė tris kūrybinius užsiėmimus: „Kaip kurti visus įtraukiantį mokymosi procesą“, „Kaip atskleisti ir „įdarbinti“ mokytojų kūrybingumą“ bei „Mokyklos aplinka, kaip mokymosi šaltinis“:

http://www.kurybinespartnerystes.lt/kvieciame_i_nacionalini_svietimo_lyderystes_foruma_2013_svietimo_lyderiai_atnaujina_lietuva-540


Kovo pradžioje daugiau įkvėpimo ir patirties pasisemti padėjo Danijos alternatyvios socialinio verslo mokyklos „Kaospilots“ studento Aurimo Ražanausko seminaras „Kūrybinių partnerysčių“ kūrėjams apie vystomąją lyderystę ir nekonfliktinę komunikaciją, vykęs Mokyklų tobulinimo centre.


Dėmesys iš užsienio

Žinia apie „Kūrybines partnerystes“ Lietuvoje pasiekė ir Vokietiją. Nors ten ši kūrybiško mokymosi programa taikyta nedidele apimtimi, tačiau Vokietijos kultūros Goethe`s instituto susidomėjo Lietuvos patirtimi. Instituto prašymu, rengiama išsamesnė medžiaga apie nacionaliniu mastu Lietuvoje įgyvendinamą „Kūrybinių partnerysčių“ projektą. Vokietijos kultūros Goethe`s institutas turi centrus 93-se pasaulio šalyse bei skatina ne tik vokiečių kalbos mokymąsi užsienyje, bet ir tarptautinį kultūrinį bendradarbiavimą.

Dalinamės Greg Klerkx esė „Klasės revoliucija“, taikliai ir netikėtai pristatančiu Lietuvos mokyklų patirtis, kaip kūrybiškumas padeda keistis. Esė paskelbtas skaitmeniniame žurnale „Aeon“. „Aeon“ – tai tarptautinis idėjų ir kultūros žurnalas, atviras įvairioms perspektyvoms ir pasisakantis už pažangius socialinius pokyčius.

http://www.aeonmagazine.com/living-together/greg-klerkx-creative-education-lithuania/


Tiek šį kartą svarbiausių naujienų iš „Kūrybinių partnerysčių“. Ateityje pateiksime jų daugiau, atsižvelgsime į Jūsų pastabas ir pageidavimus.

Su geriausiais linkėjimais,

Dalia Balčiūnė

Komunikacijos vadovė